Pagina's

zondag 15 januari 2012

DIY - Haarspray

Heb jij ook last van pluizig haar? Of is je haarspray gewoon op? Maak hem eens zelf! Eigenlijk lijkt dit recept een beetje op de fruitthee. Enkel heb ik hier een volledige citroen en een volledige sinaasappel gebruikt. 


Snijdt ze in stukjes.



Omdat ik teveel fruit had en omdat dit niet in het theenetje paste, heb ik alles gewoon in de theepot gedaan en er 2 glazen kokend water bij gedaan.



Je moet natuurlijk ook weer een beetje persen. Ik heb dit in de keukenla gevonden en hiermee kon ik veel beter persen dan met een lepeltje.


Nu heb ik alles in de ijstheekan gedaan (toen het niet meer te warm was) om het af te laten koelen in de koelkast. Ik heb wat meer omdat ik ook voor vriendinnen de spray heb gemaakt.


Ondertussen heb ik een lege spraybus  uitgezocht en heb ik hem ook schoongemaakt.


Nadat ik de afgekoelde vloeistof heb gezeefd heb ik hiermee (hoe heet dit?) de spray in het flesje gedaan.




Tadaaa! Het is klaar! 

Veel plezier met het maken!

Liefs,
Aline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten